Wauw

“Als je eens wist Wie Jezus is en wat Hij je geven wil.” Zomaar een gedachte die opkwam. Wat als we dát zouden beseffen. Wie we mogen zijn als geliefden en hoe Hij ons ziet. Dan zouden we toch de meest gelukkige mensen zijn? 

Misschien herken je het wel dat je het Evangelie met anderen deelt, maar dat je het tegelijk ook zelf nog zo hard nodig hebt om te horen. Omdat het nog niet in de (schuil)hoekjes van je eigen hart is geland. 

Dat je nog niet beseft wie je mag zijn als zoon en dochter van God en dat het werkelijk volbracht is door Jezus. 

Zoveel van ons proberen, van onze goede daden, van de tijd die we hebben met God om misschien, misschien een schouderklopje te krijgen, is niet nodig. Volbracht houdt in dat het voltooid is. Gedaan, door Hem toen de hemel zweeg. In die stilte en in die duisternis deed God Zijn grootste werk. Het is nu goed. Het is werkelijk oké.
Het Evangelie is zo bevrijdend. We zijn geen slaven, geen vijanden, maar kinderen van Hem Die ons al in onze oude staat als vijand en slaaf liefhad en daarvoor besloot Zijn leven te geven uit liefde.

En nu mogen we vrede met God hebben. Wat als we wisten wat dit betekent voor ons heel persoonlijk? Het is oké, het is goed, het is de angst voor God mogen loslaten en Zijn liefde omarmen. Toevoegen is niet nodig. Het kan ook niet. Er is niets dat jij en ik doen, wat ons minder geliefd maakt voor God. We kunnen niets toevoegen aan Gods genade voor ons. Ondanks zonden en tekorten blijft Zijn eeuwige liefde onvoorwaardelijk naar ons uitgaan.

Als we eens wisten Wie Hij is en wat Hij ons gegeven heeft … Wauw.

1 thought on “Wauw”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.